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Healey vor Wiedergeburt?

Verfasst: Do 26. Jan 2006, 17:22
von Tide
Ist es gut oder nicht, Leichenfledderei oder Zeitungsente und wenn ja: wird dieser sino-britische Mischling seine ersten Monate überleben? Hier der Artikel: Zitat:Healey ready to make its marque againBy Andrew English, Motoring Correspondent (Filed: 26/01/2006)One of the most famous British sports car names is due to return this year, in the hands of an all-new company that plans to build two new Healey models.An English American consortium, HFI, has purchased the famous 1950s British sports-car manufacturer Healey Automobile Consultants (HAC), and is planning to launch a range of cars badged as Healeys. HFI's managing director, Tim Fenna, who owns Frontline Spridget, a specialist spares and modification for original Austin-Healeys, said: "I'm pretty excited about it all. We've been working on this for two years, talking to the Healey family, and getting the funds and the team together. It was important to involve the Healey family because they own the Healey name and it would have been foolish to do something without their involvement."This deal will call into question plans announced last summer by the GB Sports Car Company and MG Rover's Chinese owner, Nanjing Automobile, to build sports cars at Longbridge badged as Austin Healeys and MGs.The Daily Telegraph understands that although the Austin-Healey name is a separate legal entity from Healey, or Austin, it cannot be used without the explicit agreement of the owners of Healey (HFI) and Austin (Nanjing).Mr Fenna said: "I don't want to comment about GB Sports Car, because we are not getting into a fight or a slanging match. Our focus is on this new company. We've got a prototype car running now and there's also a prototype platform for a second car."Healey Automobile Consultants was founded in 1955 by Donald Healey, the pre-war rally driver and technical director of Triumph, and his son Geoffrey. From 1946 Donald Healey built cars badged with his own name and in conjunction with other car makers.The Nash Healey and Jensen Healey are just such examples, but the most famous was the co-operation between Donald Healey and Leonard Lord of Austin, which resulted in the Austin-Healey Sprite as well as the 100 and 3000 models.HAC is now under the directorship of Donald Healey's daughter Margot, and his granddaughters (Geoffrey's daughters) Cecilia and Kate, all of whom will maintain an interest in HFI.Margot Healey said: "We have been committed to developing and protecting the brand and are very pleased to have reached an agreement which will result in the manufacture of a new Healey in the UK. We look forward to seeing the great British sports car back on our roads soon."Kate Healey said: "I'm very pleased. We've been working for 10 years for this to happen and it's been rather an emotional roller coaster. This is not just any name, it's my name with the past of my sister, my grandfather and my mother and father in it, too. Tim [Fenna] is a decent, honest and innovative engineer and a worthy custodian of that name." Gruß,Tide

Healey vor Wiedergeburt?

Verfasst: Do 26. Jan 2006, 22:48
von Josef Eckert
Er wird nicht!!!Warum sollte die Welt auf sowas warten?Bei soviel Konkurenz.GrußJosef

Healey vor Wiedergeburt?

Verfasst: Fr 27. Jan 2006, 10:14
von RA-Wilke
Sollte mich wundern wenn's diesmal klappt. So richtig funktioniert hat es schon bei HMC (Healey Motor Company) nicht, obwohl da immerhin die echten Healeys Direktoren waren - zumindest auf dem Papier. Das vor rund 5 Jahren neu gestartete Jensen-Projekt ist wieder gestorben, ebenso wie Anfang der 90er Jahre Lea-Francis, selbst die neuen Shelbys interessieren niemanden so wirklich. Das ist der Nachteil wenn eine Firma in der Vergangenheit die Meßlatte so hoch angesetzt hat.

Healey vor Wiedergeburt?

Verfasst: Fr 27. Jan 2006, 11:40
von mog
Das ist der Wagen: Warum muss eigentlich immer alles hässlicher werden? BMW Z4 mit Healey-Anleihen. Das Orginal![Diese Nachricht wurde von mog am 27. Januar 2006 editiert.][Diese Nachricht wurde von mog am 27. Januar 2006 editiert.]

Healey vor Wiedergeburt?

Verfasst: Sa 28. Jan 2006, 14:49
von Tide
Immerhin kann man den Jensen SV 8 neu kaufen!Die letzten beiden chassis wurden unlängst fertiggestellt. Interessanterweise sollte er eigentlich selbst der Nachfolger des Healey werden, was jedoch an Namensrechten scheiterte. Was die 'Tempest' betrifft: hierbei handelt es sich nicht um den neuen Healey sondern um ein reines Phantasieprodukt bzw. eine Studie von Professor Krishar. Dieses Design tauchte im Rahmen von Kaufverhandlungen eines privaten Konsortiums, an welchem der Professor beteiligt war, mit der MG Rover Group auf.Daraus wurde ja bekanntlich nichts.

Healey vor Wiedergeburt?

Verfasst: Sa 28. Jan 2006, 16:37
von pablo
Oh Gott, wie haesslich ist das Ding!Wenn ich da an meinen Interceptor MKII denke, an seine wundervollen runden Formen und nun das. Ein Graus.Mit tropischen GruessenPablop.s. und der "neue" Healey ist auch nicht viel besser. Koennnte auch der neue Kia, Ssangyong,Daewoo oder hitsubishihara sein.